Smart-ID on lihtsaim ja kiireim viis veebis autentimiseks! Unustage keerulised kasutajanimed ja paroolid – see on turvalisem ja hõlpsam viis internetipankta logimiseks, e-teenustele juurde pääsemiseks ja dokumentide allkirjastamiseks.

smart id

Smart-ID on uus ja mugav lahendus isikutuvastuseks. Smart-ID äpi kasutamine on lihtne ja turvaline alternatiiv koodikaartidele. Smart-ID abil saad siseneda e-teenustesse ja oma netipanka, allkirjastada dokumente ja kinnitada tehinguid. Mobiilirakendust saad kasutada kõikides oma nutiseadmetes – telefonides kui ka tahvelarvutites. Smart-ID kasutamiseks vajad vaid internetiühendust, mitte andmesiderändlust või spetsiaalset SIM-kaarti. Hetkel on kokku juba üle 2 500 000 kasutaja.

Kuidas luua Smart-ID konto

Smart-ID on väga turvaline moodus isikutuvastuseks ning elektrooniliseks allkirjastamiseks. Smart-ID kaudu saadavaid ligipääsukoode ei hoita nutiseadmes: seega ei tähenda telefoni kaotamine, et keegi teine saaks oma käsutusse sinu koodid ja nende abil sinu nimel tehinguid teha.




Smart-ID registreerimine

Smart-ID kasutamiseks laadi oma nutiseadmesse tasuta rakendus (äpp) AppStorest või Google Playst. Registreeri konto Mobiil-ID või ID-kaardi abil. Ja ongi valmis! Windows Phone operatsioonisüsteemile kahjuks ei pakuta. Rakenduse allalaadimine ja kasutamine on täiesti tasuta.

Smart ID-ga saab anda elektroonilisi allkirju, teenust pakub Digidoc.ee

Smart-ID PIN koodid

Igal Smart-ID kontol on kaks PIN koodi: PIN1 kasutatakse autoriseerimiseks, vajalik erinevatele teenustele ligi pääsemiseks ja sisse-logimiseks, PIN2 on tegevuste kinnitamiseks, olgu selleks siis pangeülekanne, elektrooniline allkirjastamine vms.

Pane tähele, et PIN-koode ei ole turvalisuse huvides võimalik muuta ega taastada. Kui koodid on ununenud, tuleb oma olemasolev konto kustutada ja uus registreerida. Seda kõike on võimalik teha mobiilirakenduses või iseteenindusportaalis.

Kui oled oma PIN koode kolm korda valesti sisestanud, siis blokeeritakse sinu konto kolmeks tunniks. Rakenduse esilehel on võimalik ka näha, kui kaua peab veel ootama, et uuesti proovida. Kui selline asi juhtub mitmeid kordi, siis teisel korral lukustatkase sinu konto 24 tunniks ja kolmandal korral igaveseks.

Jäta meelde, et PIN-koodid on salajased ja neid ei tohi mitte kellelegi jagada!

Smart-ID lapsele

Smart ID kasutamisel puuduvad vanusepiirangud. Alla 18-aastasele konto loomiseks on vajalik lapsevanema autoriseerimine. Konto registreerimiseks peavad nii alaelisel kui lapsevanemal olema Eesti isikukood. Konto registreerimiseks saab kuastada elektroonilist isikutuvastust ID-kaardi või Mobiil-ID abil. Samuti on võimalik teha seda ka pangakontoris. Vanem peab allkirjastama Smart ID taotluse.




Smart-ID turvalisus

Mitte kunagi ei tohiks jagada oma PIN1 ja PIN2 koode. Isegi mitte oma perekonna liikmetega. Samuti ei soovitata PIN koode kuhugi kirja panna. Need kaks koodi võiksid igalühel peas olla. Kood võiks olla valitud selline, mida endal on lihtne meeles pidada aga teistel keeruline ära arvata. Kindlasti ei tohiks kasutada paroolina järjest või ühesuguseid numbreid nagu 1234 või 000. Samuti enda sünniaasta ei ole hea kombinatsioon.

Lülita sisse oma telefoni ja mobiilirakenduse autoamatsed uuendused. Siis võid alati kindel olla, et rakendus ja operatsioonisüsteem kasutab kõige uuemat versiooni. Kontrolli, et Smart-ID kaudu tehtav isikutuvastus oleks sinu tehtud – et just sina soovid kuhugi sisse logida. Oma nutiseadmel soovitakse alati kasutada ekraanilukku – parooli, sõrme- või näotuvastusega.

Kui juhtub nii, et telefon varastatakse, siis kõige esimese asjana peaksite sisse logime Smart-ID iseteenindusportaali ja oma konto kustutama. Portaali sisenemiseks peaksite kasutama ID-kaarti või Mobiil-IDga.

Smart-ID konto registreerimine automaatse biomeetrilise isikutuvastamise teel

Biomeetriline isikutuvastus on suurepärane lahendus kõigile neile kasutajatele, kellel on varem Smart-ID konto olemas olnud, kes ei saa oma Smart-ID kontot mobiil-ID või isikukaardi abil isikustada ning peaksid Smart-ID konto registreerimiseks või olemasoleva konto uuendamiseks külastama pangakontorit. Biomeetrilise isikutuvastuse jaoks on sul vaja NFC-toega nutitelefoni.

Smart-ID konto kustutamine

Kõik Smart-ID kontod on seadmepõhised ja seadmete arv ei ole piiratud. Näiteks kasutada mobiiltelefonis ja tahvelarvutis. Kui aga ostate uue mobiiltelefoni, siis vanas seadmes tuleks rakenduses oma “konto kustutada” ja rakendus eemaldada. Samuti on võimalik seda teha iseteeninduses.

Smart-ID teenused

Eestis saab kasutada erinevate e-teenustesse sisselogimiseks: Swedbank, SEB, LHV, Coop Pank, Telia, Eesti Energia, Elektrilevi, STV, Tallinna Vesi, eKool, Partnerkaart, Coop, Apotheka, Osta.ee, K-Rauta, Auto24, Olerex, Alexela, Ehituse ABC, Silmalaser, Geenivaramu, Eesti.ee, Elisa, Tele2, Stuudium jpt.

Rohkem infot leiab smart-id.com kodulehelt.