Digiallkirjastamine ehk e-allkirja andmine võimaldab sul allkirjastada kõiki tähtsaid dokumente elektrooniliselt ja paberivabalt. Enam ei pea käsitsi dokumentidele allkirja panema. Sinu digitaalne allkiri on võrdne käsitsi kirjutatud allkirjaga. See annab sulle võimaluse allkirjastada lepinguid, teha pangatoiminguid (ülekanded, laenud jm), liituda teenusepakkujaga, sõlmida laenulepinguid jpm.

Kas teadsid, et kõik Eesti ametiasutused on kohustatud võtma vastu digiallkirjastatud dokumente?

Elektroonilisel allkirjastamisel on palju eeliseid: see on kiire ja turvaline. Ei pea aega veetma dokumentide väljaprintimisega ja üleüldse ei ole paberit enam vaja. Allkirjastatud dokumentidest koopiate tegemine on lihtne. Tähtsaid dokumente ei pea enam posti või kulleriga saatma – need jõuavad paari sekundiga kohale näiteks e-maili teel. Digitaalseid dokumente on lihtsam arhiveerida ja sorteerida otse arvuti kõvakettale või spetsiaalses arvutprogrammis – need leiab kiiremini ülesse ja midagi ei lähe kaotsi.

Dokumentide digiallkirjastamine

Dokumendi allkirjastamiseks kasuta:

Digiallkirjastamine arvutis: salvesta vajalik dokument omale arvutisse, pane ID-kaart kaardilugejasse ja ava ID tarkvara DigiDoc. Lisa arvutisse salvestatud dokumendid konteinerisse ja allkirjasta digitaalselt. Järgmisena küsib, kuhu soovite allkirjastatud dokumendid salvestada. Salvestatud dokumendid saatke näiteks e-posti teel vajalikule asutusele või inimesele.

Mobiil-ID

Mobiil-ID abil antav digitaalallkiri on võrdne käsitsi kirjutatud allkirjaga ja sellega kaasneb ka vastutus.